Nuit des Refuses
17:22, 01.10.2014

Nuit des Refuses 

580817_308943685843742_1391208442_n

Nuit des Refusés
10.5.14 מוצ”ש שעה 21:00
רונלד בורסן, אוצר

לאחר שהיינו מושא הלעג של התזמורת, כוכבי הבדיחות על מוסיקאים, ונטולי רפרטואר מאחר ואף מלחין לא היה מעוניין לכתוב עבורנו, החלטנו לקחת על עצמנו להוכיח לכם ב Nuit des Refusés 
ערב הדחויים, כי יש לנו זכות להתקיים.
Once we were the object of ridicule in the orchestra, the stars of musicians’ jokes, and without repertoire as no composer was to write for us. We have decided to take upon ourselves and prove to you in Nuit des Refusés – the Night of the Rejects, that we have a right to exist. 

—————————————————-

עידו בוקלמן – בנג’ו/גיטרה
 
אורי לוינסון – סאונד והופעה
עדיה גולדבסקי – נבל קלטי

שמיל פרנק, נדב מייזל, יואב ביירך, גבריאל מאיר – קונטרבס

אילת לרמן, נורי יעקובי – ויולה
רונלד בורסן – ויולה, התיל והקופסה

—————————————————-

“Instillation”
לשלוש ויולות וארבעה קונטרבסים
רונלד בורסן
בעולם הנשלט על ידי מכונות ומחשבים, מחקר עכשווי ומפתיע חושף התפתחות מדהימה של המוסיקאי האנושי ויכולותיו להחליף את המחשב בנגינה. בעקבות כך החלטתי לבדוק את העניין בעיבוד חדש ליצירה שנכתבה במקור לויולה סולו ואלקטרוניקה חיה. בתור המוסיקאים היחידים שטרם הגיעו לבגרות מלאה, הויולנים והקונטרבסיסטים נראו המועמדים הכי מתאימים וטבעיים למשימה. 
In a world ruled by machines and computers, recent research has revealed the surprising and amazing evolution of the human musician to replace the capabilities of its computer counterpart. As a result, I have decided to investigate this process in a work originally written for viola solo and live electronics. As the only musicians who have not reached full maturity, the contrabass players and violists seemed the most natural and appropriate candidates to the task. 

עידו בוקלמן – גיטרה

“4 Basses and Gongs”
יצירה גראפית לארבעה קונטרבסים וארבעה גונגים.
יוני סילבר

עידו בוקלמן – בנג’ו

“Surround”
אורי לוינסון ועדיה גולדבסקי
“סראונד” מיצג של שני פרפורמרים ונבל קלטי. מאת ובביצוע אורי לוינסון ועדיה גודלבסקי.

המיצג “סראונד” נוצר מתוך מפגש בין בני זוג. מפגש יצרים של מוסיקאית ושל אמן פלסטי. 
המיצג נוצר מתוך רצון לבקר בתחום האמנותי של השני/ה, לחוות יחסי אמון התמסרות והובלה

ולחבר בין הנשמע לנראה ובין הפנים והחוץ. המיצג הוצג בגלריות שונות בתל אביב ובברלין.

עידו בוקלמן – גיטרה

“Wire – Box – Bass”
קונטרבס – שמיל פרנקל, התיל והקופסה – רונלד בורסן

עידו בוקלמן – בנג’ו

“Viewpoints of a Mechanical Mind”
לשלוש ויולות, ארבעה קונטרבסים, נבל ובנג’ו
רונלד בורסן
“I can well imagine an atheist’s last words: “White, white! L-L-Love! My God!”-and the deathbed leap of faith. Whereas the agnostic, if he stays true to his reasonable self, if he stays beholden to dry, yeastless factuality, might try to explain the warm light bathing him by saying, “Possibly a f-f-failing oxygenation of the b-b-brain,” and to the very end, lack imagination and miss the better story.” 
(Yann Martel, “Life of Pi”, chapter 22)

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments

30 Days
Next:

Vancouver-based Peppermill Records is not your typical record label. First off, they’re a net-label…

 
FlunKy
Next:

Dj C_dr_C playing DA Beats!

 
Ghost Moth - 1111 the Duality and the Hidden Third
Next:

My Castle of Quiet  ————-  Ghost Moth Haunt the Castle; Live Session 11th November 2009  —————–  When you’re already in a dance with noise and free improvisation, the Kosmische is less than one membranous step away.